Výstavy a veletrhy

VÝSTAVNICTVÍ je asi naše silná disciplína. Umíme se připravit, umíme se prezentovat, potkat se s lidmi, těm novým říci něco o nás, s těmi, s kterými se známe, utužit vztahy. Nebojíme se práce. A víme, že to úsilí se nám vrátí. Mnohdy, respektive většinou, se to nedá spočítat, protože naše výstavy nejsou o prodejích na daném místě, ale o vztazích především. Jsme na světě více jak třicet let, tak snad se nám to daří.

Na výstavách je šance být vidět. Ukázat vlastní sílu, ukázat, že jsme stále na trhu, že se nebojíme do 3‑5 dnů investovat nemalé prostředky. Je to příležitost pro obchodní setkání, kdy během několika dní je možné stihnout to, co jindy trvá půl roku. Skvělá šance a příležitost, jen se jí nebát, respektive nebát se za to utratit nějaké peníze a hodně času.

V tomto roce jsme se, zatím, účastnili dvou výstav.

Jedné mezinárodní v Norimberku (Německo), European Coatings Show (ECS) 2023, která se týkala naší obchodní skupiny NÁTĚROVÉ HMOTY, STAVEBNICTVÍ. Byli jsme v zastoupení RADKA International ze zemí Česko, Polsko, Srbsko, Maďarsko a Slovinsko.

Následně jsme se účastnili Mezinárodní vodohospodářské výstavy VOD-KA 2023 v Praze v zastoupení jak naší obchodní skupiny ÚPRAVA A ČIŠTĚNÍ VODY (RADKA), tak naší sesterské společnosti RADKA Water a našich dobrých kamarádů a kolegů ze Slovenska MARINER Plus.

Obě výstavy byly skvělé. Zcela splnily svůj účel. Odvedená práce ve všech směrech na jedničku. Tedy aspoň si to myslíme a snad si to myslí i ti, kteří se s námi potkali a budoucí obchodní výsledky nás o tom přesvědčí.

Co vlastně taková výstava obnáší?

Přihlášení se, což probíhá cca tři čtvrtě roku před samotnou výstavou, a to včetně zadání všech našich požadavků. Následuje boj o místo, o velikost stánku, a to v kontextu cena/výkon. A to není fakt žádná legrace. Za vše se platí. Za plochu, za vzhled stánku a jeho stavbu, za to, co chceme výš anebo nějak jinak, za energie, vodu, odpady, za jakýkoliv další servis, reklamu… Co se na samém začátku zdá jakoby finančně únosné, každým dnem a každým dalším rozhodnutím finančně naskakuje. Je nutné držet kontrolu a stále počítat.

Na výstavu se připravujeme především obsahově. Co chceme výstavou říci, komu to sdělit, koho oslovit, jakým způsobem komunikovat, co chceme prezentovat, jaké je naše nosné téma a proč. Vše musí mít vzájemnou provázanost. Grafika stěn, katalogy, vlastní komunikace. Nesmíme působit tak, že nevíme, co chceme a nemáme vlastní identitu. Naším cílem je být vidět, zaujmout a dělat „byznys“. No a co musíme dál? Zajistit na stánek jídlo, pití všeho druhu, servis, úklid… Musíme „zabukovat“ hodně dopředu ubytování, jelikož ve dnech výstavy je nejen plno, ale ceny jsou minimálně dvakrát až třikrát vyšší. Plánujeme dopravu tam i zpět, rozdělíme si aktivity, úkoly, a snažíme se na nic nezapomenout. Výstava pro nás není zábava. Věnujeme se lidem, kteří přijdou na náš stánek, a u nás bývá vždy plno, navštěvujeme firmy na jejich stáncích a procházíme výstavou napříč, abychom nasáli novinky a potřebné informace. V podvečer padáme únavou, ale pokračuje se většinou buď interně, nebo s našimi klienty dál v rámci pohostinství. Věřte mi, nezdá se to, ale je to fuška. A ta rána…, a zase do práce, a zase být připravení, usměvaví, milí… Když výstava končí, tak se nám ulevuje. Ještě vše uklidit, zbourat stánek, odvézt…, udělat zhodnocení, pochválit se i mluvit o negativech a vše si zapsat, abychom nedokonalosti pro příště odstranili.

Nenašli jste vhodnou pozici? Pošlete nám životopis